wtorek, 6 maja 2014

Sos czosnkowy

Sos, który chyba najbardziej lubię i którego często podaję na stół. Wykorzystuję do sałatek, chlebka czosnkowego, grilla, zabieram na piknik, dodaje do kanapek, frytek, tortilli czy pizzy. Znajomi często pytają mnie, gdzie kupiłam taki dobry sos, jak mówię że robię sama, od razu pytają jak. Nic prostszego. Potrzebujemy:

Na każde dwie łyżki jogurtu naturalnego, jedna łyżka majonezu, jeden średni ząbek czosnku i pół łyżeczki ketchupu. Dodajemy sól, pieprz i ulubione przyprawy. Mieszamy dość solidnie, tak żeby wszystkie składniki nam się wymieszały. I do lodówki, chwilę przed podaniem wyciągnąć.

Ja zawsze:
  • używam jogurtu naturalnego greckiego (sos jest gęstszy i mi osobiście lepiej smakuje),
  • nie zawsze dodaje zioła, zależy do czego używam sosu,
  • czosnek trę na tarce, nie przeciskam przez praskę,
  • jeśli wydaje mi się, że sos jest za mało czosnkowy, słony lub za mało w nim majonezu czy ketchupu, nie dodaje nic, czekam aż się przegryzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz