piątek, 9 maja 2014

Naleśniki inaczej

Chyba powinnam dodać kolejną etykietę: Gdy znajomi Cię zaskoczą. Wymyśliłam coś takiego:
Z góry przepraszam za zdjęcia. Były robione w bardzo szybkim tempie. Pokrojone roladki, nie są poukładane w elegancki sposób, bo jak tylko próbowałam je ułożyć ktoś podchodził i mi zabierałam jedną. Takie Głodomorki nas odwiedziły. Naleśniki delikatnie przypieczone, ale to mój mężczyzna się zagapił, kiedy ja ogarniałam mieszkanie.


Bardzo lubię naleśniki, zarówno te na słodko, jak i te na słono. Niestety tak bardzo jak nie lubię, nie lubię ich smażyć. Dlatego staram się podsuwać komuś tą pracę, a ja zajmuję się nadzieniem. 
Z naleśników możemy przygotować bardzo fajne przekąski. Myślę, że ta zaproponowana przeze mnie jest prosta, szybka i dobrze wygląda na stole.
Potrzebujemy do ciasta naleśnikowego:

Nie potrafię podać proporcji, jakie używam robiąc ciasto. Ogólnie, gdy chcę uzyskać grubsze naleśniki to daję więcej mąki, żeby ciasto było gęstsze. Jeśli chcę mieć cieńsze placki, dodaję więcej mleka. W tym przypadku moje naleśniki są grubsze. Po wymieszaniu i doprowadzeniu do jednolitej konsystencji przygotowane ciasto odstawiam na trochę. W tym przypadku nie było na to czasu więc od razu przeszłam do rozdzielenia wymieszanego ciasta na dwie części. Do jednej miseczki dodaję pieprz, sól i zioła prowansalskie. Do drugiej łyżkę koncentratu pomidorowego, sól i paprykę słodką. Mieszam dokładnie.

W taki sposób otrzymujemy dwa ciasta: jedno pomarańczowe drugie białe. Można zrobić jeszcze ciasto żółte poprzez dodanie kurkumy i curry. Zielone: szpinak.
Smażymy naleśniki:

I teraz zaczynamy się bawić. Smarujemy naleśnik czym chcemy i układamy na nim co chcemy. Dobrze, kiedy każdy naleśnik udekorowany jest inaczej, bo zapewnimy gościom eksplozje smaków. 

Do naleśnika na wszystkie składniki możemy dodać ulubionego sosu lub ketchupu. Składniki w środku po zrolowaniu lepiej nam się połączą.

Zrolowany naleśnik kroimy, pod skosem lub na prosto i układamy na talerzu. Można ułożyć je na talerzy wyłożonym sałatą. Na środku talerza w małej miseczce położyć sos, a wokół pokrojone przekąski.
Jak już wspomniałam do naleśników podajemy ulubione sosy.

To może ładniej i smaczniej wyglądać! Ale uwierzcie mi smakuje naprawdę dobrze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz